2011. szeptember 20., kedd

Yamaha R1 jubileumi kiadás


Már ötven éve annak- 1961 óta, hogy a Yamaha képviselteti magát a motoros versenyeken. A jubileum alkalmából a 2012-es év elején jelenik meg a csúcsmodell YZF-R1 új változata.

Az első bevetése és győzelme az 1961-es Isle of Man versenyen volt, ahol egy széria modellel álltak oda a rajtvonalhoz. Azóta a Yamaha utcai modelljeibe a verseny gépek technikáját ültetik át. A versenyben elért sikerei tiszteletére a japánok 2012-ben az YZF-R1 -ből készítenek egy jubileumi kiadást és egy klasszikus fehér-piros fényezéssel ellátott modellt is. Az új modell több fontos változáson is át fog esni, ilyen lesz a futómű és a motor is. A vízhűtéses, soros négyhengeres motor , hengerenként négy szeleppel és 998 köbcentivel lesz ellátva, amihez kiváló tapadás és kivételesen könnyű kezelés fog párosulni, különösen a kanyarokban. Ennek érdekében az R1-est felvértezték egy supersport funkcióval az úgynevezett TCS-el ( Traction Control System). Ezzel a kis újítással a motor még kezelhetőbb. Az új Yamaha TCS rendszere figyeli az első és hátsó kerék sebességét, ahogy a bármi féle tapadási rendellenességet észlel, azonnal jelet küld az ECU-nak (Engine Controll Unit), ami egyből állít a motor befecskendezésén és a gyújtás időzítésén. Hat különböző mód áll rendelkezésre, de ha szeretnénk akár off módba is állíthatjuk a TCS-t. Ezzel az újítással a vezető teljesen egyedire állíthatja a motorkerékpárját, figyelembe véve a saját vezetési stílusát és az utak minőségét is. Ha minden módot figyelembe veszünk összesen 21 beállítási lehetőséget kapunk, amellyel teljesen feltérképezhetjük és beállíthatjuk a Yamahánkat. A TCS teljes valójában a kanyargósabb utakon mutatkozik be, ahol segít a vezetőnek optimizálni a motor teljesítményét.

Az új design:

Az új fejidom a motornak egy agresszívebb külsőt kölcsönöz, és a motor aerodinamikáján is javítottak a mérnökök. Összehasonlítva a jelenlegi modellel a fényszóró alatti részt megnyitották és a fényszóró feletti részt jobban kiemelték.

Copyright Fotos: (c) rideexperience.com

További fotókért katt a képre:



Yamaha R1

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése