A Spanyolországban található Jerez versenypályán mutatták be a BMW HP családjának legújabb tagját. Az S1000RR HP4 az ezer köbcentiméteres kategória legkönnyebb motorja, mindössze 199 kilogramm verseny ABS-szel együtt, ehhez pedig, 193 LE párosul. A HP4 alapfelszereltségének része, a dinamikus csillapítás-szabályzás (Dynamic Damping Control; DDC) rendszere. A technika lényege, hogy a csillapítás mértékét mindig az adott manőverhez, illetve útviszionyokhoz igazítja a rendszer, ez pedig elektronikus szabályzású szelepek segítségével történik. A motor egy kifinomultabb működésű verseny-ABS-t is kapott, ami 4 különböző beállítási lehetőséggel rendelkezik : "Sport" országútra,"Race" versenypályára, "Rain" nedves útfelületre, valamint a "Slick" szintén pályára.A HP4-et ezeken kívül még rajtelektronikával is felszerelték. Szériafelszereltségéhez tartozó váltóasszisztens funkciója, pedig rendkívül gyors kapcsolásokat tesz lehetővé a motoros számára, gyakorlatilag az erőfolyam megszakítása nélkül. Minden egyes példány saját HP4 sorozatszámmal kerül ki a gyárból, amely eltávolíthatatlanul a felső villahídba gravírozva található.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése