2011. február 16., szerda

Új BMW K 1600

Az új BMW K 1600 a 2010-es kölni és milánói kiállításon is hatalmas siker volt. Most pedig az új hat hengeres túra modellt mutatják majd be egy fokvárosi rendezvényen. Most először láthatja a nagyérdemű bevetés közben is a motort. Hat henger – ez a bajor recept már nem csak 4 keréken de, a hat hengeres-soros motornak kellene majd az áttörést meghoznia a kétkerekű változatoknál. A keresztben beépített hat henger, a GT-ben és GTL-ben 1649 ccm kapacitású és 160 LE (118kW) büszkélkedik. A maximális forgatónyomaték 175 Newtonméter 5250-es fordulaton. Ez már egy igazi cruiser, de emellettt pedig harapós is: 0-ról 100 Km/h-ra mindössze csak 3,2 másodpercre van szüksége a K 1600 GT-nek, a végsebességet a BMW 200Km/h-ban adja meg. Ha az ember csak motorozgatni szeretne, húzni neki vagy éppen elkapta egy eső az elektromos segítség mindig kéznél van: a sofőr állíthatja a vezetési módokat „eső”, „út” vagy „dinamikus”. A fojtó szelep vezérlése elektronikusan működik az úgynevezett (Ride-by-Wire) technológiával, egy kis felárért elektronikus futómű állítást is kérhetünk a K 1600-asunkba. A K1600-as egy egészen új fajta formabontó motorral rendelkezik, először 2009-ben mutatták be concept motoron az EICMA keretein belül. A motor 555 milliméterrel keskenyebb mint az eddigi soros hat hengeresek. Ezt egy 72 milliméteres hengerfurattal érték el, ehhez jön még, hogy a furatok közti távolság csak 5 mm. Összesen a kuplung, váltó és a generátor csak 102,6 kg-ot nyomnak. A motor súlya teljes túra felszereléssel olyan 319 és 348 kg. A BMW új top-túra motorja Metzeler Roadtec Z8 Interact-al van szerelve a kényelmes vezetői élményért és a precíz kezelhetőségért.

BMW K 1600 GTL és a METZELER Roadtec Z8 Interact

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése